söndag 23 augusti 2009

Söndag kväll

Så är det söndag och kväll, igen. Var tar helger vägen. Får väl erkänna att jag suttit en del framför datorn.

Tänker... jo den fungerar ... hjärnan.

Jo, jag har läst Kay Karlssons bok om anknytning. Bra, intressant och lättläst. Ett måste om man som jag, i vardagen, arbetar med människor. Rätt små människor och deras pedagoger.

Rensat lite i rabatter. Hästskiten som jag gödslade med i våras har verkat lite som havre och grässåare. Jag har dragit upp digitalis så att den inte behöver fröså sig. Alltså jag har hyfsat i trädgården.

Varit och slängt grenar och kvistar på soppstationen. Maken har tagit ner ett äppelträd som har sett sina bästa dagar.

Lagat mat. kalvdans, till fikat. Tjockpannkaka till i morgon kväll. Korv till lunch och fisk till middag.

Samtalat med lillasyster i telefon en timme. Talat med bägge döttrarna i telefon
När jag ser allt jag gjort inser jag att datorn har nog inte fått så lång tid om jag jämför.

Inga kommentarer: