lördag 15 augusti 2009

Lördagkväll

Fri-idrott VM. Maken har ikväll, en lördag, fått abonnemang på teven.
Jag har lärt mig spela in och sudda ut på Handy recorder, arbetsplatsens. Ska läsa in en faktabok. Kan vara bra att ha när man som jag och kollegor har kurs för förskolepersonal.

Tro det eller ej, men instruktionen var på engelska. Jag är inte precis någon fena på att tala engelska, men att läsa instruktioner går tydligen bättre, lite stolt. Till saken hör att jag är den tekniskt kunniga på mitt jobb, ha, ha. Kanske är jag kreativ, eller så enkelt som inte rädd för maskinerna. Nu är det konstigt nog så att uttalas ordet att Hildur kan. Be henne om hjälp! Så kan jag på något sätt nästan alltid! lever upp till det sagda.
Så uppmuntran, bekräftan och tro kan försätta berg.
Kom ihåg det, bekräftar era barn det ni ser att de kan... ja även maken. Det kan komma överraskningar

Inga kommentarer: