torsdag 20 augusti 2009

Nostalgi

Nostalgi kan var Summer Holliday med Cliff Richard.
Kom in på en blogg som hade just denna melodi inalgd från youtube. Cliff var min stora idol när jag var i tonåren... på 60-talet.

Jag blev lite rörd när jag hörde Cliffs mjuka och varma sammetsröst.
We are going on a summer holliday...

Lika varm som sommaren var när jag var yngre. Jag vill inte skriva ung för på något sätt är jag forfarande ung.
Då på 60-talet köpte jag Bildjournalen och klippte ut bilder på Cliff. Dessa bilder klistra jag in i en egenhändigt gjord samlarpärm, lite likt scrapbooking. Ja, kanske det till och med var den tidens scrappande. Syrran som var fyra år äldre hade Elvis och sedan gick hon över till Beatles.
Jag var 13 år. Då var det dags att byta till Billy J Kramer och så var jag kär i en kille som hette..., ja, vad det nu va! Han var lik Billy J. Han, vad han nu hette, hade väl tittat till på mig när han gick förbi i trappan på väg ner till matbespisningen. Han gick i yrkesskolan. Han var bra att vara kär i, så där på avstånd. Det blev aldrig så allvarligt på det sättet, men det var skönt att vara kär.
Så hade jag ju Cliff och summer hol... ... ... ... ...

Inga kommentarer: