lördag 10 oktober 2009

Soluppgång

Solen stiger bakom tallarna på höjden. Silvervit syns den i dimman. Samma färg som när jag eldade magnesium på kemilektionen i skolan. Det är ett skarpt ljus och när jag flyttar blicken från skenet ser jag en mörk diffus fläck. Jag kan konstigt nog inte slita mig från skenet utan lyfter blicken igen och igen. Får blinka mot dataskärmen för att få synen åter.

Dimman ser kall ut, inte fuktig utan just kall. Jag väntar på att tiden ska gå och väntan kan fördrivas framför skärmen. Bilen står och väntar med motorvärmaren på. Det är en plusgrad ute och vi eldar i kaminen.

Idag ska jag ta in pelargonerna, änglatrumpeten, blodgräset, näckrosen och himmelsögat.
Först ska jag träna och därefter fika men den yngsta dottern.

Mitt mål med att sätta mig här var att skriva några rader på uppgiften från KAU, men den skjuter jag framför mig. Det blir nog tid.

Inga kommentarer: