tisdag 27 oktober 2009

Vilken underbar dag

Solen skinner från en klarblå himmel. Lönnen utanför mitt fönster har ännu inte tappat sina löv. Det är höst.

I lördags var maken och jag på en kortare vandring. Det var grått. Regnet hängde i luften. Jag gick med blicken på de slippriga rötterna som korsade stigen. Ett felsteg och jag hade legat där. Lyckades trampa ner mig i en liten mosse. Det gjorde inget. Fikat smakade gott tillsammans med keso och hallon. Vi satt med utsikt över Ullen och hade Kyrkviken på avstånd. På något sätt var det också en vacker dag, fast grå.

Jag har letat efter sladden som ska transportera mina bilder från mobilen till datorn. Jag letar för att ni ska få se blomkålssvampen jag tog en bild på för ca en månad sedan.
Nu letar jag inte längre, utan den får komma fram av sig själv. Allt kommer fram förr eller senare. Det gäller det mesta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va' trevligt du berättar... Bra idé det där med att sladden får komma fram av sig själv. Det ska jag komma ihåg när mina nycklar är spårlöst försvunna. Kanske kommer de pallrandes alldeles av sig själva utan att jag behöver bli hysterisk!