söndag 27 september 2009

Ta en paus

I går var jag på bokmässan i Göteborg. Lärarförbundet betalade resan och inträddet. Det fanns en hel del att köpa. Den ena montern efter den andra lockade med kändisar och deras nyss utkomna böcker. Såg 10 kändisar, en lång, resten förvånande korta.

Vi gick in genom snurrdörrarna ca 10.00. När klockan var 11.30 kändes det som alla var där. Fullt med människor som trängdes på "stigarna" för att nå fram till gratiskarameller och gratispennor. Där fanns också äpplen att mumsa på. Det som var gratis fanns ca två meter in i montern. Ett bra grepp, något att minnas när jag ska stå där, 2011.

Strax efter 11.30 insåg jag att nu passar det med en tur till "Gudrun". På "Gudrun" var de som behövde en paus från gratiskonfekten.
Vinterkatalogen kom i veckan och jag hade inte någon förhoppning att de kläder som jag sett ut skulle finnas i affären förrän 2 oktober, men fel, fel. Jag fick tag i anorak, halsduk och en grå småprickig tröja. Gick runt två kvarter till Indiska som hade skjortor, två skjortor.

Tillbaka till mässan och jag började leta efter mitt sällskap. Ringde också till sällskapet, 6 gånger skulle det visa sig. När jag gav upp och beslöt var jag skulle äta så stod sällskapet ca 6 personer framför mig i kön. Jag avancerade snabbt förbi några som det skulle visa sig griniga köare. Ja, ja.
Efter maten hade vi fri strövning, vilket jag tycker är bättre än att gå i klump. Vid ett tillfälle kom jag fram till en monter som sålde 6 kortspel för 100 kronor. Efter fem minuter fann jag mig själv stående med fem spel och letade febrilt efter ett sjätte. Nej, det blev inga spel.

Klockan 21.15 steg jag in genom dörren och visade alla mina inköp för maken.

1 kommentar:

Hildur sa...

En hälsning från en annan Hildur. Trevlig vecka!