tisdag 21 juli 2009

Morgonmotion

Att röra sig ett ett gissel för mig som är mer flegmatiskt lagd. Ligga på divanen och äta praliner, läsa en god bok är nog min melodi (känns så idag med allt regn). Ja, varför god bok, det räcker så gott med en bok som slutar lyckligt.
Men nu är det så att människan är bland annat gjord för rörelse. Jag har redan beskrivit att jag tränar... nu var det så att varje gång jag var på träning blev jag förkyld, så detta med träning har nästan legat nere under våren.

Hör och häpna under sommarlovet har jag varit uppe med tuppen. Så där vid halv åtta-snåret har rätt klädsel och joggingskor kommit på. Jag har promenerat det snabbaste jag kan i så där 45 minuter. Någon gång har det känts tungt, då har jag tagit ledigt morgonen efter. Till min egen förvåning har jag kommit igång igen efter en vilodag.

I morse får jag erkänna att det var motigt. Så det blev en kortare tur på 35 minuter.

Efter promenaden äter jag frukost, för att hinna eftersvettas. Kanske jag borde ha legat på rygga och gjort magisar. Får prova det i morgon.

Inga kommentarer: