söndag 5 juli 2009

Barnbarn

Veckan var har varit helt fantastisk. En pojke på 6 år och en flicka på 8 år har bott under vårt tak hela veckan.
Barnbarn livets efterrätt menar många. Jag förstår inte det uttrycket. Barn när de än kommer är väl förrätten.
Du har kommit i andra hand hela veckan så min make i morse, men jag förklara att det var tvärtom. Nya möjligheter har öppnat sig. Aldrig tidigare har vi haft utställning i hallen tidigare. När man har barn nära sig måste man vara öppen för de initiativ som öppnar sig. Jag tror att jag har börjat få honom att förstå.
Att solen har strålat från en klarblå himmel, är ett pluss. Vi har badat, simmat mellan ben och kastat macka med bollar. Ätit bara det som är gott, köttfärsbiffar, köttfärssås, kyckling, stekt ägg, bacon och så ärtebockar och körsbärstomater, äpplen som båtar.
Läst en god bok mellan varven.
Barnen har spelat schack, blivit besvikna över förluster och glatt sig åt att de vunnit. Ja, 6-åringen har även härmat morfar och gjort armhävningar.
Visst solen har gjort sitt och lagom tills barnbarna skulle bila hem har solen gått i moln. Temperaturen har sjunkit med ca 20 grader. Skönt för dem då AC i bilen har pajat.
Jag trodde att jag skulle vara trött när de åkt, men nej. Tack för denna vecka.

Inga kommentarer: