söndag 30 mars 2014

En timme mindre

En timme mindre... Och vad gör det en morgonpigg tjej/dam som mig! 
Känns inte, finns inte. Vaknar, vet inte vad klockan är, antingen 6.14 eller 7.14.
Kvittar vilket. Jag läger mig och läser.
 Efter att jag tröttnade på den elaka fadern i boken. 
Han har då misshandlat sin dotter, hon håller faktiskt på att dö. 
Sedan sitter han och vakar vid hennes bädd på sjukhuset, i tre nätter säger den goda modern. 
Hon blev misshandad för tre kapitel sedan. 

Nog om det. 
Jag vaknar morgonpigg som alltid. Då jag tröttnat på läsningen. Känns som jag ligger och spänner mig även fast jag ligger avslappnat, spänner och slappar för att känna skillnaden.
In i duschen, raka ben inför resan till Yasuragi nästa helg. 
Fräsch på med rena kläder och lätt (väger lite för mycket) nedför trappan. 
Snabb koll på mina djur, kossor som ska mjölkas osv. .
Frukost i köket där solen flödar in. 
Plockar i skåpen och ser hur välbehövligt det vore med en trasavstryckning. 
Så nu diskar maken och jag väntar på att köket ska bli tomt. 


Inga kommentarer: