söndag 16 februari 2014

Vårarbete


Pelargoner och Afrikas lilja har omplanterats. Jag har klippt ner pelargonerna hårt. Några nya skott ska jag också få försöka dra fram.  Prövar med den pelargoner som luktar mint. 

Det står nio krukor till i olika fönster i huset. 




Agapantus är det så Afrikas lilja heter  på latin? När jag tog upp den ur sin kruka var det bara rötter. Fann ingen kruka i mellanstorlek. Tror att den mår bra så här också. Afrikas lilja har verkligen utvecklats från det att jag köpte tre skott på Madeira. Nu är där sju knölar eller vad de nu kallas. Ser fram mot sommaren. 


1 kommentar:

Svägerskan A-K sa...

På min fönsterbräda ser det lite lustigt ut nu...luggslitna sommarpelargoner samsas med våreld och en vit blommande amaryllis. Olika årstider representerade.
//A-K