torsdag 27 februari 2014

Systrar

Jag har två systrar. Och så har jag två systrar till. Två systrar är biologiska. 
De andra två är en en gammal svägerska och en är en mycket god vän 
som blivit min syster. Visst är väl systerskapet speciellt. 
Sedan har jag två svägerskor vilket innebär att jag har två bröder. 
Jag är rik som har släktingar, systrar bröder, svägerskor. 
Jag har även många bekanta. Så finns det människor som jag nickar till. 
Det finns också människor jag faktiskt inte känner. Det finns människor jag 
talar med fast jag inte känner. 

Så är det de jag möter när jag åker bil. Där finns folk jag känner, men jag 
vet inte att de möter mig i sina bilar. Jag kan inte heja på en bil. 
Det kan kanske vara svårt för människor som känner mig att förstå att jag 
har svårt att hälsa på de jag inte känner. Typiskt när jag möter någon på en 
stig i skogen. Då ska man tydligen hälsa, men det vill jag helst inte. Jag känner 
inte dem. Fast står jag i en kö kan jag tala med dem jag inte känner. 

Förstår inte riktigt vad som skiljer de mötena åt. Kanske vi är mer i samma 
båt när vi står i kö. På samma stig förflyttar vi oss mot och från. Vi blir inte kvar. 
Skulle vara om någon av oss inte skulle böja av lite för att släppa förbi. 

Inga kommentarer: