torsdag 25 juni 2009

Rädd

Jag har varit på Rodos tillsammans med mina närmaste. Jag gillar inte så värst mycket att flyga. Speciellt läskigt är det när alla är med. Nu gick det bra, vilket det oftast gör. Det är ju säkrare att flyga än att ta sig till och från flygplatsen med bil enligt statistiken
Jag har några rädslor. Den största är orm. Vi bor i ett villaområde och vad jag hört har ingen sett orm på tomterna där. Det finns ett ställe på vår tomt som jag inte går till när kirskål står hög, komposten. Mitt förnuft säger här finns ingen orm, men känslan darrar, se dig för.

Jag har undvikit vänstersväng...men det gör jag inte längre, den rädslan har gått över.

Ibland när jag simmar i sjö eller i havet, blir jag oförklarligt rädd! För vad vet jag inte.
Jag är mörkrädd. Tänder lampor. Fast nu är det ljust även på natten, så jag är inte rädd.

Däremot att stå inför många okända och läsa något jag själv skrivit det gör mig inte rädd.

Inga kommentarer: