söndag 5 april 2009

IKEA

Igår vid Ullens strand. Idag på IKEA.

Jag är lite feg när det gäller isar. Vi skulle gå till badberget. Vi håller oss utmed stranden sa maken. Skönt tänkte jag. För skojs skull stoppade jag ner handen, handleden ... underarmen till armbågen, ner i ett borrhål. Kunde inte få upp jackan högre, men jag nådde inte ner till "kanten". Så vi gick tvärs över sjön. Sedan satt/låg vi på liggunderlag ett par timmar. En fjäril kom fladdrande så jag får säga våren är här. Det var igår.
I dag IKEA. Hade yngsta dottern med, hon skulle välja en golvlampa. Hon hade sett ut en som hon ville ha. Nu är det så att hon är inte den som ändrar sig utan den hon har bestämt sig för den ska det bli. Dröm om min förvåning, hon ser en annan, som hon genom betänketid väljer. Själv inhandlar jag nya gardiner till vardagsrummet, färdigsydda.

Inga kommentarer: