måndag 16 augusti 2010

Plantmarknad

Sista dagen på sommarledigheten tillbringades mest i bilen! Fast då hann jag fika hos lillebror och den nya invånaren, Abby, på Jogarsrud.

Därifrån for jag, dotter och en kollega vidare till Lindesbergs plantskola. En mycket härlig upplevelse (väntar redan på vårturen). Tyvärr, inga bilder från den turen, inte köpt någon kamera ännu .

Köpte två Klematis och två höstanemoner. Marktäckare (som jag inte minns namnet på) köpte jag också och en vit Buddleja. Får inte glömma att jag köpte någon slags starr (gillar viss sorts gräs). Alltså en lyckad tur på bara ca 40 mil.

Växterna är självklart redan i backen. En ny rabatt har anlagts på framsidan. Marktäckare runt de nerklippta Spireorna . Det är meningen att Spireorna ska formas till bollar. Jag tror att Hasselörten kommer mer till sin rätt som marktäckare under två Spireor än under Funkian.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu hoppas jag det blir kamerainköp och rabattfotografering snart. Blir ju nyfiken på det där även om det inte tokblommar så mycket längre. A-K