söndag 28 februari 2010

Födelsedag

I dag firar maken sin födelsedag. Sedvanliga paket till frukost. Middag med broder i kväll. Ja, den blir inte så sen som vanligt. Nu är det OS som styr.

Födelsedagen firas just nu på taket! Där födelsedagsbarnet skottar ner snö. Själv har jag gått igenom favoritsidorna på internet.
Detta med ens födelsedag. Jag är inte ensam att reflektera runt ålder. Jag upplever att det gör flera i min ålder. Funderingen är: Hur kan vi vara så unga nu, när vi tänkte oss så gamla vid denna ålder. Det är en märklig känsla. Att vara ung ända tills jag ser mig i spegeln.
I går lekte jag med en gosse på tre och ett halvt år. Han kallade mig för farmor och visst hade han rätt på sätt och vis.
Nu ska jag ringa syrran som även hon firar födelsedag idag.

1 kommentar:

Mitt Egnahem sa...

Tack för hälsningen hos mig! Har lite vinter "kvar" i norska fjällen. Och visst är det härligt att möta VÅREN, när man kommer hem! MVH Mitt Egnahem